تبلیغات
از کجا تا نا کجا>>> - چهارمین دوره مسابقات رالی قهرمانی کشور
 
از کجا تا نا کجا>>>
جهان هر کس به اندازه وسعت فکر اوست
Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
درباره وبلاگ


در این وبلاگ سعی شده تا علاوه بر استفاده تجاری و کسب درآمد به آموزش و انتقال اطلاعات عمومی در زمینه های مختلف به کاربران عزیز پرداخته شود.

امیدوارم لحظات خوشی را در این وبلاگ داشته باشید و مطالب برای شما دوستان عزیز مورد توجه قرار گیرد.

حتما در نظرسنجی که در پایین صفحه سمت چپ قرار داده شده شرکت کنید.

.:با تشکر مدیریت سایت:.

مدیر وبلاگ : مهندس حسینی
نویسندگان
نظرسنجی
میزان رضایتمندی شما از مطالب سایت چه مقدار بوده است؟








چهارمین دوره رقابتهای رالی قهرمانی کشور با حضور 40 شرکت کننده به میزبانی تهران برگزار شد.

این مسابقات از ششم بهمن و به مدت 2 روز برگزار شد و 40 شرکت کننده در قالب 20 خودرو از استانهای خوزستان، تهران، خراسان رضوی، قزوین، هرمزگان شرکت کردند.

رانندگان در هر دو روز مسیرهای سرزمین ایرانیان – پرندک – زاویه – اتوبان ساوه و بالعکس را طی نموده و خط پایان مسابقه پیست اتومبیلرانی مجموعه ورزشی آزادی بود.

 

 

 

 

برای مشاهده ادامه متن روی ادامه مطلب کلیک کنید


 

 

 

در ادامه...

.

.

.

.

.

.

سهم انواع خودروها در بازار کشور

در شرایطی که خیابان‌ها و جاده‌های کشور پر از خودرو شده و در برخی شهرها به مرز انفجار رسیده است، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در تازه‌ترین گزارش خود به بررسی سهم عرضه‌کنندگان خودرو در بازار کشور پرداخته و علاوه بر آن، سهم انواع خودرو اعم از داخلی و خارجی را نیز مشخص کرده است.

در آماری كه در این زمینه منتشر شده، خودروهای حاضر در کشور به شش دسته قیمتی «زیر 10 میلیون تومان»، «10 تا 20»، «20 تا 30»، «30 تا 40»، «40 تا 50» و «بالاتر از 50 میلیون تومان» تقسیم شده‌اند که در این بین، دسته دوم بیشترین سهم را داراست و دسته سوم نیز کمترین سهم را به خود می‌بیند.

همچنین در بین خودروهای موجود، پراید بیشترین حضور را در خیابان‌های کشور تجربه می‌کند و پس از آن، پژو دارای بیشترین حضور است. خودروهایی مانند MVM ، روآ، مگان و ورنا نیز از جمله داخلی‌هایی هستند که حضوری کمرنگ در بازار ایران طی شش ماه ابتدایی امسال داشته‌اند.

سهم حدودا 50 درصدی پراید

به سراغ خودروها برویم و ببینیم سهم گروه‌های شش گانه از بازار کشور چقدر است.

ابتدا از گروه زیر 10 میلیونی‌ها شروع کنیم، گروهی که MVM مدل 110، پراید و روآ را در خود جای داده و در این بین، پراید رکورددار به حساب می‌آید. در این گروه قیمتی که در مجموع 6/47 درصد از بازار خودرو کشور را به خود اختصاص داده، پنج مدل مختلف از پراید به چشم می‌آید و در این میان، مدل 132 دارای بیشترین سهم است. سایپا 141 نیز کمترین سهم را در اختیار دارد. اما دو عضو دیگر گروه زیر 10 میلیونی‌ها یعنی روآ و MVM مدل 110 نیز به ترتیب چهار و هفت دهم درصد سهم را صاحب شده اند و این در شرایطی است که روآ دیگر به تولید نمی‌رسد.

از گروه یک که بگذریم، با خودروهای معروفی در گروه دوم (10 تا 20 میلیونی‌ها) روبه‌رو می‌شویم. در این گروه، که اعضای آن 8/48 درصد از خودروهای کشور را در خود جای داده، خانواده پژو 206 سهمی‌2/23 درصدی دارد و 207 آی نیز توانسته 1/4 درصد سهم از این گروه را به خود اختصاص دهد.

از آن سو پژو 405 و پارس نیز در مجموع 7/34 درصد سهم از گروه دوم دارند و این در حالی است که ظاهرا ایران خودرویی‌ها از تولید این دو کاسته و تمرکز بیشتری روی افزایش تیراژ 206 گذاشته اند.

در بین دیگر اعضای گروه 10 تا 20 میلیونی‌ها، باید به سمند اشاره کرد، خودرویی که به لحاظ سهم بازار، پس از خاندان 405 و پارس و خانواده 206، عضو سوم گروه دوم محسوب می‌شود. در این بین، مدل EF7 پررنگ‌ترین حضور را در خانواده سمند دارد.

گروه دوم اما چهار عضو دیگر نیز دارد که طبق آمار، تندر-90 سهمی‌هشت درصدی، تیبا سهمی ‌6/3 درصدی، ریو سهمی‌6/2 درصدی و MVM مدل 530 نیز سهمی‌شش دهم درصدی را به خود اختصاص داده‌اند.

در این بین تیبا خودرویی تازه وارد به حساب می‌آید و با توجه به برنامه‌های سایپا، این خودرو قطعا در آینده سهم بیشتری از خودروهای کشور را به خود اختصاص خواهد داد.

اما سری به گروه سوم بزنیم، گروهی که تنها مگان 1600، MVM مدل X33 و هیوندایی ورنا را در خود جای داده و از کل خودروهای کشور فقط شش دهم درصد سهم دارد. از این سهم اندک، X33 بیشترین سهم درون گروهی را به خود اختصاص داده و مگان و ورنا نیز به ترتیب دارای 9/30 و 1/7 درصد سهم هستند. گروه سوم کمترین اعضا را داشته و به اصطلاح کم ترافیک ترین است.

البته گروه چهارم که خودروهای ام جی، مگان 2000، هیوندایی i20، مزدا2 و آوانته اعضای آن هستند نیز ترافیک زیادی ندارد و تنها 9 دهم درصد از بازار خودرو کشور را به خود اختصاص داده است. در این بین، مگان 2000 بیشترین سهم (9/52) را به خود اختصاص داده و ام جی نیز کمترین سهم را به خود می‌بیند. مزدا2 نیز 3/27 درصد سهم از این گروه دارد و هیوندایی آوانته و هیوندایی i20 به ترتیب از سهمی‌7/12 و 6/4 درصدی برخوردار هستند.

اما گروه 40 تا 50 میلیونی‌ها که 1/1 درصد از کل خودروهای موجود در کشور سهم دارد، شش عضو آسیایی را از پنج شرکت هیوندایی، کیا، مزدا، نیسان و سوزوکی به خود می‌بیند.

در این بین، مزدا3 سهمی‌9/34 درصدی دارد و گرند ویتارا نیز 1/34 درصد سهم را از گروه پنجم به خود اختصاص داده است. ماکسیما نیز 16 درصد سهم را داراست و هیوندایی i30 هم سهمی‌1/3 درصدی را به خود می‌بیند.

سهم یک درصدی با کلاس‌ها

به سراغ آخرین گروه برویم که در خود انواع و اقسام خودروهای لوکس بالای 50 میلیون تومان را از پورشه گرفته تا تویوتا اوریون، میهمان کرده است.

بیشتر اعضای گروه آخر را خانواده هیوندایی-‌‌‌‌کیا تشکیل داده اند و از هر کدام از شرکت‌های پورشه و تویوتا و نیسان، فقط یک عضو میهمان این گروه شده است.

در این میان، هیوندایی IX55 سهمی‌9/16 درصدی را به خود می‌بیند و کمترین سهم نیز نصیب هیوندایی جنسیس کوپه شده است.

پوشه کاین نیز که به نظر گران‌ترین خودرو حال حاضر کشور به حساب می‌آید، 9 دهم درصد از گروه با کلاس‌ها سهم دارد و نیسان تینا و تویوتا اوریون هم از سهمی‌به ترتیب 4/6 و هشت دهم درصدی برخوردار هستند. موهاوی، سورنتو و اسپورتیج نیز به عنوان محصولات کیا، به ترتیب 1/6، 7/2 و 3/9 درصد سهم دارند.

 

دنیای اقتصاد

نظر یادتون نره





نوع مطلب : خبرهای روز، تفریح و سرگرمی، اطلاعات عمومی، 
برچسب ها : چهارمین دوره مسابقات رالی قهرمانی کشور،


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
تسبیح سنگ عقیق قرمز خرید شارژ ایرانسل، خرید شارژ همراه اول و خرید شارژ تالیا نرم افزار دفترچه تلفن دیجیتالی خاطر خرید شارژ ایرانسل، خرید شارژ همراه اول و خرید شارژ تالیا خرید شارژ ایرانسل، خرید شارژ همراه اول و خرید شارژ تالیا

.

.

نیت کنید و اشاره فرمایید



 
 
 

IranSkin go Up

رتبه سنج گوگل

رتبه سنج گوگل